God morgon..

Måndag morgon och jag är i Sverige igen.
Helgen tillbringades på Åland hos M och jag kom tillbaka till Stockholm i går kväll. Det kändes som om jag kanske skulle stannat kvar på Åland för det mesta gick på tok på hemvägen. Själva båtresan gick helt ok men sen kom jag inte med direktbussen till Stockholm utan fick ta den som går via Norrtälje..
Fine, en liten omväg bara tänkte jag..

Sen fick bussen soppatorsk mitt på en motorvägsled och vi fick sitta och vänta på en ersättningsbuss i ca 20 minuter. Väl på Centralen tänkte jag slänga i mig lite mat och gick till Burger King där jag köpte 4-pack chicken nuggets. Sen ned till tunnelbanan och lyckades preciiiis missa mitt tåg. Nästa tåg gick 15 min senare, jag vet det låter som om man vore väldigt bortskämd, när man bodde på landet så var ju väntetiden snarare 1,5h om man hade tur, men vid det här laget började jag må lite halvkasst.
Lätt yrsel och ett svagt illamående, jag vet att jag hade inte ätit för mycket så det måste betyda att jag troligen åt dom där jävla nuggets för fort.
Tunnelbanan segar sig in till slut och jag kliver på. Hela vagnen stinker av vitlök, visst det är halloweenhelg men jag tror inte att de utklädda blir mindre fyllepåstridiga bara för att någon vräkt i sig 5 hela vitlökskransar... Mitt illamående blev inte direkt bättre.

Väl hemma i lägenheten var jag så slut att jag klev ur kläderna i hallen och däckade i sängen direkt.

Kommentarer
Postat av: Katja

Stackare. Men du hade en bra helg här hoppas jag =) Kram kram

2010-11-01 @ 07:24:44
Postat av: Jenny

Helgen var kanon så det var kanske min ångest inför att resa från Åland som gjorde att hemresan gick åt helvete..

2010-11-03 @ 08:41:53
URL: http://nyttlivpaaland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0