Jobbhelg

Är i Stockholm över helgen för att jobba natt.
Fredagnatten blev extremt jobbig, mest för att jag var så himla trött. Vaknade strax efter 5 svensk tid, blev skjutsad till K för lite morgonkaffe medans M åkte till jobbet. Tanken var att han skulle hämta mig strax innan 8 för att köra mig till båten som skulle gå 8,30... Trodde jag ja..
Båtfan gick tydligen kl 8, vilket jag kom på kvart i så det fanns inte en chans att M skulle hinna ta sig från jobbet, hämta mig och sen få mig till båten i tid. Så jag fick ta nästa båt som gick 13,15 helt enkelt.
Hann i tid till den båten och sov större delen av resan mot Kapellskär. Skulle sen försöka sova på bussen mot Stockholm men det blev inte så mycket med det allt pga 2 damer i 80 års åldern som satt bakom mig. För det första så tjattrade de något enormt, sen verkade den ena ha lite magsmältningsbesvär efter att ha tryckt in ett halvt buffébord under båtresan. Damen rapade, konstant, under hela resan och det var inte små fina "brp" heller utan mer i stil med bUUUUUUUUUUUUUUURPPPPPPPPPP!!!!!! och däremellan så hostade hon på ett sådant vis att jag kände en viss oro att få en spya i nacken ibland. *ryser*
Väl hemma i lägenheten så hade jag ca 3h på mig att fixa lite käk, packa upp väskan, duscha och fixa klart inför nattpasset så det lämnade inget utrymme för att få extra sömn, så när jag väl var på jobbet vid 21 så var jag redan trött. Tröttheten blev inte direkt bättre under natten och framåt morgontimmarna var jag illamående av trötthet och hemresan på tuben var hemsk. Däckade direkt när jag kom hem, hann iaf få av mig kläderna innan jag stupade i sängen. Sov sen fram till strax efter 14 dvs ca 6h så nu börjar jag bli lite trött igen så jag ska nog försöka mig på en liten tupplur innan det är dags att bege sig mot jobbet igen.

Imorgon blir det att packa väskan igen, ska försöka hitta lite kläder här hemma som gör att jag kan känna mig fin nästa lördag då det är julfest på M's jobb, har några tankar men sen är frågan hur kläderna sitter, får köra lite modevisning för mig själv här imorgon och hoppas att jag får ihop en outfit som funkar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0