Jobbtankar

Igår var jag på jobbet efter att ha varit hemma o krasslig några dagar. Trodde i och med tidningarnas hype om snökaos etc att det skulle bli lite småkörigt, men icke..
Det var så himla lugnt hela kvällen, vilket iofs var rätt bra för jag känner att jag nog inte är hundra % återställd utan hjärnan är lite segare än vanligt.

Idag blir det färd till M, äntligen!!
Har saknat och längtat enormt efter honom. Allt känns så mycket lättare när jag har honom i närheten.
I måndags fick jag lite psykbryt här hemma och kände att inget går min väg och vart lite deppig, satt o bölade i telefon med M till och med.
Det är det här med att få ett jobb på Åland som spökade. Jag har sökt varenda jobb jag kan söka och blivit kallad till 2 intervjuer av 25 typ. När jag sökt jobb här hemma senaste gångerna har det varit i stort sett tvärtom, jag har sökt 25 jobb och blivit kallad till intervju på 20 av dom.
Företagen på Åland verkar inte heller tycka att de behöver meddela att tjänsten är tillsatt, jag menar hur svårt kan det vara att sammanställa alla mailadresser till de som sökt och skicka ett litet " hej, tack för din ansökan. Tyvärr har vi valt att gå vidare med en annan sökande" istället sitter man nu och väntar och väntar och väntar.. Man vet inte om de har anställt någon eller om jobbet fortfarande är aktuellt. Om företag i Stockholm som fått in 400 ansökningar kan fixa ett sådant mail så borde det väl vara en enkel sak för Ålandsföretag som kanske får in en fjärdedel (och nu tar jag i lite)
Känslan som jag får är att bara för att jag inte är ålänning så får jag inget jobb, nu är ju Åland ganska litet och de flesta känner någon som känner någon som gör att de får jobben. Jag vet inte vad jag ska göra för att få ett jobb...  Blir mer o mer frustrerad bara, det är ju inte så att jag inte har bred erfarenhet, jag är social och kan prata för mig, mitt CV och personliga brev är riktigt bra och jag har till och med gjort så att de senaste jobben som jag sökt så lämnade jag in papprena "in person" så att de skulle få ett ansikte på ansökan samt att jag presenterade mig och visade att jag inte är inavlad med 6 fingrar per hand.. Men inget verkar fungera...

Vad sjutton ska jag göra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0