Ledig dag

Idag är jag ledig, men råkade i ett svagt ögonblick igår på jobbet lova att jag skulle komma in och spela innebandy..
Jag är en svag människa.... :/

Det pågår just nu en turnering på jobbet där de olika turlagen spelar mot varandra för att sen kunna kora avdelningens bästa innebandylag. Igår torska vi med 5-10 och laget vi spelade mot igår torskade mot dagens lag med 2-11 så dagens match känns inte riktigt som om vi kommer att vinna. Men men det är bara att satsa allt och se hur det går.
Jag gillar ju att träna och sporta men har ju pga min kropp inte riktigt orkat förut. Inte lätt att springa när man bär på runt 50 kg övervikt direkt, men jag kan redan nu känna att det går mycket lättare att röra sig. I måndags till exempel fick jag springa sista biten till tunnelbanan för att hinna med tåget och det gick förvånansvärt lätt, ok det var ingen lång bit bara ca 50 meter men det har tidigare känts i knäna direkt, men inte häromdagen =)
Min springstil förut har även varit mer av ett snabbt hasande än faktiskt springande och även där har det förbättrats avsevärt och det efter bara 13 kilo minus. Jag ser en ljusning....

Golvet är inte heller lika långt bort som förut, jag kan numera knyta skorna utan att det känns som om lungorna pressas upp i halsen. Är himla skönt att man faktiskt märker förändringar för vågen verkar ha slagit stopp nu och jag står och stampar på samma ställe nu sen 4 dagar tillbaka, får hoppas att lite motion gör att det börjar röra på sig igen. Jag försöker att inte väga mig så ofta men det är så jäkla svårt att låta bli, borde packa undan vågen någonstans istället för att ha den lättillgänglig på badrumsgolvet.

Jag har försökt ragga efter någon jacka att ha men det går inget bra. Jag vill inte köpa en ny jacka nu eftersom den enbart kommer passa nu och inte om 3 månader.. Men ingen verkar äga en jacka i modell stor som de inte behöver. Min jacka som jag har nu var ju lite stor redan från början för att jag ska kunna ha tjock tröja etc under, nu ser jag ut som om jag vore höggravid när jag har den på. Likadant med min vinterjacka, som dessutom är extremt fult beige jag vet inte vad jag tänkte på när jag köpte den, den gör att jag ser ut o vara lika stor som jag var innan op..
Nu vill man ju känna sig smalare och då är det banne mig inte kul att se ut som om inget har hänt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0