Rutiner

Det är inte lätt det här med att nu vid 37 års ålder försöka skapa nya rutiner, lite som att lära gamla hundar sitta, men det är ett måste. Svårast verkar jag ha att få det här med frukost att funka.
Har flera mornar mått illa (nej jag är inte med barn) efter frukost och det känns inte som en bra start på mina dagar. Har exprimenterat med olika slags frukostar men alla har i stort sett gett samma resultat. Men nu äntligen verkar jag vara något på spåret, riskakor...

Frukost de senaste 2 dagarna har varit en riskaka med leverpastej och efter det så dricker jag kaffe, en viss klump i halsen bildas fortfarande strax efter intag men inget illamående. Yaaaaaaaaaaaaay!!!
Sen kan jag äta lite mer nästa gång det är dags för matintag.. Hörde av en kollega som gjorde sin operation samma dag som mig att för långt uppehåll mellan måltiderna kan orsaka illamående men jag tänker fan inte börja ställa klockan för att gå upp o käka mitt i natten, någon måtta får det vara..

Det är även svårt att lära sig hur mycket jag egentligen kan äta, lägger upp vad jag tycker är jättelite på en liten tallrik men ibland blir det ändå 2 tuggor för mycket. Förr kände jag mig däst och övermätt om jag käkade en portion för mycket, nu är det snarare om jag käkar 2 tuggor för mycket och känslan dyker ju inte upp förrän 20-30 minuter efter jag tagit sista tuggan och då är det ju definitivt för sent att göra något åt saken. Saken är ju även den att jag kan äta liiite mer till middagen än vad jag kan äta till lunchen, om det har med att man under dagen töjer lite på magen har jag ingen aning om. Fast jag försöker att göra jämnstora portioner hela tiden men ens ögon har en förmåga att förvilla en ibland.

Idag ska jag börja träna också, känner att kroppen behöver det nu och att jag mår så bra att det inte borde vara några problem. Eller jo, problem kommer jag ha, konditionen är ju puts väck, jag kommer flåsa värre än en snuskgubbe i badhuset och imorgon kommer jag säkerligen knappt kunna röra mig. Jag börjar ju inte smått direkt heller, på jobbet har vi innebandyturnering och mitt turlag ska spela idag så jag ska vara med.
Tävlingsinstinkter har jag ju också så jag vet att jag kommer ta ut mig rätt ordentlig även om jag innan bestämt mig för att hålla igen lite så här i början.. Men men jag är ledig imorgon så jag kan sitta hemma och oja mig över värkande muskler =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0