Lealös och matt

Har mått lite dåligt sen i lördags eftermiddag. Började på jobbet och jag kunde helt plötsligt inte fokusera på vad som stod på skärmen, bokstäverna hoppade än hit och än dit..
Försökte vila en stund för att se om det blev bättre men icke, så det slutade med att jag fick sjuka mig och gå hem. Har sen dess känt mig extremt matt och orkeslös och det snurrar till rätt bra i skallen om jag gör för snabba rörelser eller reser mig upp för fort.

Efter lite självdiagnostik så tror jag att det beror på att jag varit lite slarvig med alla mina tabletter samt att jag har svårt att få i min så mycket vätska som jag behöver. Att jag har vätskebrist märks om inget annat på huden, är så himla torr att jag flagar i ansiktet samt att huden inte "återställer sig" så fort när man nyper sig själv och att jag känner mig torr i slemhinnorna som t ex näsan (weird I know)
Har nu försökt att trycka i mig massa vatten sen igår morse samt ta alla tabletter som jag ska. Jag har märkt en förbättring i det att jag inte är yrslig längre men känner mig ändå matt och orkeslös.

Tycker att det är jättesvårt att få i mig vätska, jag ska ju inte längre dricka medans jag äter och att dricka direkt efter gör mig illamående. När jag är rejält törstig så kan jag inte heller dricka mig otörstig på samma vis jag kunde innan operationen utan nu måste jag dricka några klunkar och sen vänta en stund annars börjar det åka jojo i halsen.. Allt detta kombinerat gör att vätskeintaget har minskat allt för mycket för mitt egna bästa.

Ska ta mig till apoteket idag och inhandla lite resorb och se om det hjälper till lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0