Mat

Jag har gått och blivit matfanatiker..
Fast på ett rätt bra sätt, innan operationen så iddes jag inte laga mat, tyckte att det var skittråkigt att bara laga till mig själv hela tiden så det blev oftast snabba rätter som då oftast inte var speciellt nyttiga.

Under hela min sjukskrivning så bodde jag hemma hos älsklingen M och var som en riktig liten husmor, det lagades mat som aldrig förr. Visst har M en viss del i saken då han uppskattar det jag lagar och ger komplimanger för den goda maten, men jag känner ändå ett sug efter att laga god mat samt nyttig. Jag lagade även massa god mat till M medans jag själv bara kunde äta soppa men det gjorde mig ingenting, M fick dåligt samvete ibland när han kunde sitta och äta massa god mat medans jag satt och åt lite fil.. =)
Det blev mycket husmanskost samt lasange och paj, redig mat som inte är hälsovådlig.
Nu kan jag ju inte äta några mängder längre jämfört med hur jag åt innan operationen, vilket är en jäkla tur, men jag har heller aldrig känt mig så mätt och tillfreds med min mat som jag gör idag.

Känner att jag just nu helst skulle vilja ställa mig och laga pastasalladen som jag planerat ha i helgen, men istället måste jag dra iväg till jobbet. Men som tur är så finns det recept på nätet så det kan jag underhålla mig med på jobbet om det blir en långsam kväll..


Kommentarer
Postat av: Katja

Kan inte hålla med om att det är kul med mat.

Har idag gjort en stek, kalops för två middagar, skurit 1kg grytbitar som ska tillagas imorgon samt gjort en stor potatisgratäng.....gott förvisso, men kul? Njae. hehe

2010-10-22 @ 18:59:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0