Middagsplanen för dagen

Ikväll blir det lite middagsbjudning här hemma, en kompis och hennes kille samt deras schäfer kommer på besök. Jag ska laga köttgryta och de tar med efterrätt i form av kladdkaka =) mums Hade varit kul om M hade varit här också då han inte träffat just den här kompisen än, men det kommer fler tillfällen.

Imorgon far jag till Åland igen så jag ska även hinna packa under kvällen eftersom jag ska jobba dag imorgon och går direkt från jobbet till bussen mot Kapellskär.
Har nu varit hemma sen förra onsdagen och det känns som om det gått flera veckor men icke.. Jag längtar som sjutton efter M och alla kissarna.
I helgen ska vi eventuellt även låna hund, vi har lånat den förut och det går ju ähm ok kanske man ska säga.. Mina katter är inte speciellt förtjusta i hunden men de har vett nog att hålla sig undan iaf. =) Har vi hund i helgen så blir det troligen även ut i skogen och gå samt kasta pinnar, det är ju bra att få lite motion på köpet också.

Nysökte ett jobb igår också, sökte en tjänst där för någon månad sen också men då fick jag den inte, men nu har de en till tjänst ledig så jag söker igen och hoppas på bättre tur denna gång. Jag har jobbat på liknande ställe förut och tycker att det är jäkligt kul, inte glamouröst direkt men jag är nog hellre sån att jag har lite skit under naglarna än att jag måste piffa mig som en tok varje morgon. =) Så nu är det bara att hålla tummarna och hoppas det går vägen den här gången.

Kommentarer
Postat av: Katja

Håller tummarna. Själv ska jag på kurs på rädda barnen hela helgen, så vet inte om vi ens hinner ses. Men blir ju fler tillfällen =)

2010-10-29 @ 06:55:11
Postat av: Utlandspappan

Du får söka det där på sparis nu som dykte upp i tidnignen också. Vi håller tummarna som frugan sa..

2010-10-29 @ 14:29:15
URL: http://blogg.gilljam.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0