Mitt nya liv

Eftersom jag ligger i startblocket för ett helt nytt liv så tänkte jag att jag kanske behöver en blogg där jag kan skriva av mig lite ibland om vad som händer och sker.

Tänkte börja med att ge en förklaring till varför jag nu vid en ålder på 37 helt plötsligt startar ett helt nytt liv.

Det hela börjar den 1 juni då jag åker till Mariehamn, Åland för att träffa min gamla kompis K som har tagit hela familjen och flyttat till ön året innan. K och jag ger oss ut i den kyliga Ålandskvällen till Park Hotell där jag för första gången får testa en jägarmacka (och det var inte den sista gången, mums) vi snackar massor om vad som hänt sen sist och har väldigt trevligt.
Helt plötsligt frågar K om det är ok att hennes karls kompis M svänger förbi en stund för han sitter hemma och har jättetråkigt.
Men självklart, säger jag. Inte ska det vara några problem inte..

En halvtimme senare dyker M upp. En mycket charmig karl med glimten i ögat och jag fick pirr i magen....
M är snäll och kör oss sen vidare till Arken, som är helt folktom, där vi avslutar kvällen med en kaffe innan det blir hem till K för att sova.
Dagen efter kommer M och kör mig till båten, vi säger knappt något i bilen på vägen, men det tittas en hel del.. När vi säger adjö så beslutar vi iaf att vi ska bli vänner på facebook...

En o en halv vecka och en himla många mess på fejjan, msn, sms och prat i telefon senare så är jag på Åland igen dvs den 11 juni, denna gång för att träffa M. Lite blygt i början men så snart vi fått första pussen klar så lägger sig alla pusselbitar på plats och det känns bara så rätt.
M är den rätta och jag blev störtförälskad på en gång. Har aldrig känt mig så avslappnad med någon i hela mitt liv samtidigt som han ger mig pirr i magen och får mig att skratta som aldrig förr.
Vi bestämde oss för att vi var något att satsa på och då satsa för resten av våra liv. Någon av oss var ju tvungen att flytta och jag kände på en gång att skulle någon flytta så var det jag, jag är less på Stockholm med trängsel och stress, och längtar till lite mer lugn..
Där står vi nu, vi har börjat flytta över lite saker, bland annat mina 2 katter Fräs och Keso som numera bor hemma hos M tillsammans med hans 2 katter Smirre o Peldis. Det stora flyttlasset går så snart jag fått ett jobb på ön.


Parallellt har en annan del av mitt liv tagit en helt ny vändning.
I september 2009 var jag på vårdcentralen och fixade en remiss till överviktsenheten på Danderyds sjukhus, det blev en låååång väntan på att få första besöket hos doktorn på DS.
I slutet av juni 2010 fick jag komma till doktorn och vi diskuterade gastric bypass och kom fram till att det är lösningen för mig, sen i september så rullade det på.
14 september var på jag infomöte, möte för att kolla om jag har sömnapné så jag fick med en mackapär hem att ha på när jag sov den natten och sen tömdes jag på blod.
15 sept så var jag tillbaka på respirationscenter med mackapären och fick reda på att jag inte har någon sömnapné och att jag snarkar lite precis efter att jag somnat..
22 sept träffade jag anestesiläkaren som gav mig grönt ljus för operation. Sen var jag på inskrivningen inför operationen där man fick massa info samt den fruktade INVÄGNINGEN  118,2 kg :( och jag är ju bara 167 cm lång.
Efter det så var jag hos planeraren hos kirurgen och hon gav mig datum för operation.

29 september OPERATION
Var inne på DS vid 7 tiden på morgonen men fick vänta framåt 14 tiden innan jag rullades ned och operationen genomfördes utan problem. Kvällen minns jag inte mycket av utan var mest allmänt groggy, vilket vänner kan intyga då mina sms var oförståerliga och när jag pratade i telefon så sluddrade jag och "försvann" emellanåt..
Dagen därpå blev det hemgång. M kom och hämta mig på sjukan för att sen ta hand om mig under min sjukskrivning.



Idag är det onsdag 21 oktober 2010
Det är 3 veckor sen jag gjorde min operation och det är 20 veckor sen jag träffade M.
Jag har aldrig mått så bra som jag gör nu, jag är förälskad och älskad samt så visar vågen idag på 107,6 kg









Kommentarer
Postat av: Katja

Hehe, välkommen =)

2010-10-21 @ 08:38:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0