Städdag

Ja nu är mamma här, hon började dagen med att skura i köket, vilket verkligen uppskattas, själv har jag sprungit skytteltrafik ned till tvättstugan samtidigt som jag tvättat hemma.
Visade sig att i klädkammaren, där jag trodde att allt var rent har 2 stycken kissar använd som liggplats lite här o där varpå der som var rent numera ser ut som ludna fläckar både här o där. Så det blir till att tvätta om.
Men nu jäklar ska allt bli rent, linne, handdukar, kläder ja ALLT sen ska det sorteras och läggas på rätt plats.
Ska bli skönt när det är klart men jag känner nu ibland att jag nog inte ska ta i, för då börjar det hugga lite i magen så det blir sakta och försiktigt som jag rensar ur.

Mor o jag beslutade att slå på stort för dagens lunch, hittade en liten bit fläskytterfilé på min VI butik för bara 19 kr sen lite riven ädelost för 10 kr så nu blir det ädelostspäckad fläskytterfilé inlindad i bacon och till det ungsbakad potatis med lök och purjo samt ädelostsås.. mumma..
Eller jag hoppas att det blir mumma, maten är ju inte klar än.. =)

Imorgon får jag även sovmorgon, börjar 9 istället för 06,30 så det är ju rätt skönt eftersom jag jobbat kväll nu så har man ju vridit lite på dygnet och har svårt att komma i säng före 00.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0